Co je důležitější? Jídlo nebo rodiče?

 

Psychická odolnost a její budování je v poslední době téma No. 1! 

 

Velmi často se mluví o vzorcích chování, které jsme odkoukali od našich rodičů v prvních letech našeho života. Pokud rodiče řešili neshody s klidem a tolerancí, budeme to mít podobně. Pokud se naopak často hádali, odkoukali jsme to také. 

Díky různým kurzům, literatuře a terapiím máme možnost svoje návyky změnit. 

 

Přesto se ale velmi často potýkáme s pocitem nepohody. Ikdyž rodiče byli pohodáři a osobnímu růstu se aktivně věnujeme. 

 

V této souvislosti se začíná čím dál častěji skloňovat slovo MIKROBIOM. Jsou to bakterie žijící v tlustém střevě (je jich 1.5 kg!!), které ovlivňují látkovou výměnu a produkci hormonů.  Pokud tedy nemáme mikrobiom v pořádku, dává signály ke správné tvorbě hormonů, které nás udržují ve strachu a neradosti. 

 

A můžeme mít sebelepší rodiče, ale chemické procesy v těle nás budou udržovat ve smutku. 

 

Jak tedy hlídat mikrobiom, aby fungoval správně? 

 

1. strava (čerstvé ovoce a zeleniny jsou zdrojem potřebných živin a vlákniny, bílkovina) 

 

2. sport a pobyt na čerstvém vzduchu každý den (ve Skotsku to již lékaři předepisují procházky v přírodě jako lék)

 

 

Abychom tedy byli psychicky stabilní je velmi podstatné věnovat jídlu stejnou péči jako psychohygieně a vztahům s našimi blízkými. 

 

A pokud vás zajímá více, velmi doporučujeme si poslechnout rozhovor s Radkem Ptáčkem: 

https://protiproudu.net/radek-ptacek/

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení