Co je důležitější? Jídlo nebo rodiče?

 

Psychická odolnost a její budování je v poslední době téma No. 1! 

 

Velmi často se mluví o vzorcích chování, které jsme odkoukali od našich rodičů v prvních letech našeho života. Pokud rodiče řešili neshody s klidem a tolerancí, budeme to mít podobně. Pokud se naopak často hádali, odkoukali jsme to také. 

Díky různým kurzům, literatuře a terapiím máme možnost svoje návyky změnit. 

 

Přesto se ale velmi často potýkáme s pocitem nepohody. Ikdyž rodiče byli pohodáři a osobnímu růstu se aktivně věnujeme. 

 

V této souvislosti se začíná čím dál častěji skloňovat slovo MIKROBIOM. Jsou to bakterie žijící v tlustém střevě (je jich 1.5 kg!!), které ovlivňují látkovou výměnu a produkci hormonů.  Pokud tedy nemáme mikrobiom v pořádku, dává signály k nesprávné tvorbě hormonů.

 

A můžeme mít sebelepší rodiče, ale chemické procesy v těle nás budou udržovat ve strachu a neradosti.

 

Jak tedy hlídat mikrobiom, aby fungoval správně

 

1. strava (čerstvé ovoce a zeleniny jsou zdrojem potřebných živin a vlákniny, bílkovina) 

 

2. sport a pobyt na čerstvém vzduchu každý den (ve Skotsku již lékaři předepisují procházky v přírodě jako lék)

 

 

Abychom tedy byli psychicky stabilní je velmi podstatné věnovat jídlu stejnou péči jako psychohygieně a vztahům s našimi blízkými. 

 

A pokud vás zajímá více, velmi doporučujeme si poslechnout 

Rozhovor s Radkem Ptáčkem

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení